Warning: ob_start(): non-static method sem_google_analytics::track_links() should not be called statically in /home/voltaalm/public_html/wp-content/plugins/sem-google-analytics/sem-google-analytics.php on line 159

Nova Zelanda

Nova Zelanda, quina pena que estigui tant lluny! Teníem por que aquest país ens decepcionés perquè sempre l’havíem considerat un dels nostres llocs preferits del món, però decididament no ha sigut aixís. Hem passat aquí un total de 16 relaxants dies, i com ja devia quedar clar als post que vam escriure, ens ha encantat.

El plan de viatjar amb furgo és ideal. Et trobes àrees de picnic cada dos per tres, sempre equipades amb WCs netíssims amb paper i sabó i tot! La majoria de nits hem dormit aparcats davant d’un llac, en platges o en mig de boscos, senzillament paràvem la furgo als llocs que més ens agradàven! Tot i això, mai hem dormit sols ja que aquí pràcticament tothom viatja així, i et trobes altres furgos cada 2 per 3. De tant en tant, també hem anat de campings bàsicament per una qüestió d’higiène! :)

16 dies aquí dónen per molt, però segurament són un pel justos per veure bé les dues illes. Nosaltres, com que tothom ens ho havia recomenat, vam fer més ràpid l’illa nord per tenir més temps per la sud i creiem que val la pena fer-ho així si es va just de temps. Així per sobre, el nostre itinerari va començar amb 2 dies a Auckland, vam anar a la preciosa península de Coromandel a disfrutar de platja, vam passar per Rotorua abans de fer un fantàstic trekking al centre de l’illa pels paisatges volcànics que van fer de Mordor i ens vam dirigir cap a Wellington per creuar l’estret. Un cop a l’illa sud, vam anar a Kaikorua, d’allà al llac Tekapo i el Mont Cook, el vam visitar ben emboirat i vam fer cap a Queenstown, des d’on vam arribar als famosos fiords de Milford Sound. Des d’aquí, vam fer, sens dubte, la millor carretera del viatge: un dia sencer per anar de Milford a Queenstown, d’allà a Wanaka i d’allà a la costa oest on es troben els glaciars Fox i Franz Joseph. Tot un regal per la vista! Vam treure’ns l’espina del Mont Cook sobrevolant-lo amb helicòpter i després d’un parell de dies a l’Arthur’s Pass National Park i a Akaroa, lloc que val molt la pena, vam tornar la nostra estimada furgo a Christchurch. Com podeu veure, hem visitat la majoria de les atraccions del país, però hem fet moltes hores de cotxe. Ara, per nosaltres no ha sigut un problema perquè els paisatges són tant bonics, que les hores passen volant!

Aquí es lloguen furgos de tots els tipus i per tots els pressupostos, des de la nostra que ens costava uns 35€/dia (en temporada alta, això sí!), fins a furgos de luxe per tota la família. La nostra companyia era Wicked Campervans i ens va anar de cine i a sobre era la més barata que vam trobar.

Dues coses molt IMPORTANTS a l’hora de planificar un viatge aquí són: 1. És un destí pels amants de la natura, ja que les ciutats que hi ha no tenen massa història, i 2. és important venir aquí en època de calor, perquè a determinats llocs pot fer molt i molt fred que et pot impedir disfrutar tranquilament d’aquest perciós país. Ja no parlem de si es vol fer el plan de la furgo… llavors és bàsic!

Per les fotos, aquí teniu la galeria del país i aquí un petit recull del vol amb helicòpter pel Mont Cook i els glaciars.

Quant hem gastat?

Dies d’estada: 16 dies
Cost mitjà 2 persones/dia: 214,90 dòlars NZ (no inclou l’helicòpter)
Tipus de canvi: 1€ = 2,45 dòlars NZ
Nota sobre les despeses: En gasolina, fent uns 3800 kilòmetres, ens hem gastat 616,90 dòlars NZ.

Què hem escrit?

On hem dormit?

La resta de nits hem dormit a llocs bastant més bonics i sense pagar ni un duro! ;)
AUCKLAND
Auckland City YHA
Habitació compartida amb bany compartit: 25 NZD / persona
És el típic hostal gegant i molt impersonal, tot i que per passar-hi una nit no està mal i tampoc vam veure que hi hagués res gaire millor a la ciutat. Està prou ben situat, té cuina i internet i wifi de pagament i caríssims (com a tot Nova Zelanda :().

HIMATANGI BEACH
Himatangi Beach Holiday Park
Parcela per la furgo: 27 NZD
Molt net, amb cuina i uns jefes simpàtics. No havíem vist mai uns banys tant nets! No té internet.

TE ANAU
Te Anau Great Lakes Holiday Park
Parcela per la furgo: 30 NZD
Maco, net i al centre de la ciutat. Té una cuina gegant, laundry, internet i wifi de pago.

HOKITIKA
Hokitika Shining Star
Parcela per la furgo: 30 NZD
Una passa de lloc. A part que està a davant de la platja tenen un servei d’SPA privat molt bé de preu ;). Té barbacoa, internet i wifi de pago, cuina i tot tipus de facilitats!

OKAINS BAY (AKAROA)
Okains Bay Motor Camp
Parcela per la furgo: 16 NZD
A efectes pràctics és com un camping lliure, però amb una caseta que fa de cuina i hi ha dutxes (aigua calenta +2NZD). Està davant de mar, en mig d’un bosc de pins.

CHRISTCHURCH
Stonehoust
Habitació compartida: 20 NZD / persona
Molt guapo! És gran, està ben situat i té una preciosa piscina al jardinet que té darrera. La cuina podría estar més ben equipada, també té laundry i internet amb wifi de pago.

Informació útil dels països Selecciona'n un!