Warning: ob_start(): non-static method sem_google_analytics::track_links() should not be called statically in /home/voltaalm/public_html/wp-content/plugins/sem-google-analytics/sem-google-analytics.php on line 159

Laos

Com ja escrivíem en els primers posts de Laos, aquest país ens feia especial il·lusió des que el vam descobrir durant l’època de preparació del viatge. Llavors hauríem destacat Luang Prabang i Laos en general com un dels 5 llocs que ens il·lusionàven més del viatge, i tot i que s’ha de dir que ens ha agradat molt la sensació que tenim és que no ha complert del tot les expectatives que hi haviem dipositat. Potser ens hi haviem fet masses il·lusions! Tot i això, Laos és un país que val molt la pena visitar, sobretot si vens del Vietnam perquè dóna la sensació d’haver fet un salt del 50 enrera en el temps: carreteres sense esfaltar, poblets en cases de palla, treballs 100% manuals, moltíssima menys gent i tot plegat molt menys encarat al turisme i milers de vegades més tranquil i autèntic.

Vam entrar aquí per la frontera de més al nord des del Vietnam, vam visitar les zones més rurals i pobres del país aprop de Luang Nham Tha i Muang Sing, un lloc molt poc turístic que val la pena visitar. Després vam arribar a Luang Prabang, una meravella de ciutat on vam passar-hi una setmana fantàstica disfrutant de tot el que ofereix aquesta tranquila ciutat. Aquest lloc s’ha de veure! Després ens vam dirigir cap a Vang Vient, la gran desgràcia d’aquest país. És una ciutat plena de yankees descamisats, bebent birra i mirant Friends tot el dia, que vene aquí per tirar-se amb flotador pel riu (tubing n’hi diuen). Nosaltres hi vam estar un parell de dies voltant per les rodalies amb moto (que són precioses) i després vam tocar el 2 cap a Vientiane en un descens en kayak pel riu. La capital del país no té massa història i és per això que ben aviat vam marxar cap al sud. A Pakse vam fer un motoryder pel Bolaven Plateau que va ser fantàstic, sobretot per la simpatia de la gent. Sense dubte, la gent és el més captivador d’aquest tranquil país i és que és una passada veure com tothom et somriu o et saluda quan et veu.

Si vols veure la galeria de fotos de Laos, la trobaràs aquí.

Què hem escrit?

On hem dormit?

UDOMXAY
Phoxay II
Habitació doble amb bany: 50.000 kips
Un hostal xino just davant de l’estació d’autobusos, bon lloc ja que en aquest poble no hi ha res a fer! Les habitacions son grans i netes amb ventilador. A baix tenen ordinadors amb internet tot i que s’ha de pagar.

LUANG NAM THA
Zuela Guesthouse
Habitació doble amb bany: 60.000 kips
Un hotalàs molt i molt xulo i a gran preu. Molt net, tranquil, amb ventilador i amb unes habitacions molt boniques. Està en un carreró darrera de la majoria dels que surten a la lonely planet, que tenen al mateix preu i són molt més cutres.

MUANG SING
Anousone Guesthouse
Habitació doble amb bany: 60.000 kips
LUn hotel molt gran que hi ha al final del poble. Està bé, millor que la majoria dels més cèntrics del poble. L’habitació és gran i amb ventilador. Val la pena anar a fer una barbacoa al restaurant que hi ha just al costat!

LUANG PRABANG
Seng Phet Guesthouse
Habitació doble amb bany: 60.000 kips
Un hotelet situat a la zona de correus (on hi ha els barats). Les habitacions de la planta baixa estan molt bé, barates, netes i fresques, però les de dalt són molt calentes i no s’hi pot estar només amb el ventilador. La famila que el porta són una gent molt maca.

Information and culture deparment guesthouse
Habitació doble amb bany i a/c: 100.000 kips
Just davant de l’anterior però amb aire acondicionat, totalment necessari almenys els dies que nosaltres érem a Luang Prabang. Molt net, habitacions grans, amb tele i nevera!

Ancient Luang Prabang
Habitació doble amb bany: 65$
El nostre regal de Sant Jordi. Una meravella! Habitacions precioses de diseny, aire acondicionat, pantalla plana amb DVD i una banyera gegant que vam disfrutar com nens després de tants mesos de dutxa! Cèntric, amb esmorzar boníssim i baja, una passada!

VANG VIENG
Babilon
Habitació doble amb bany: 75.000 kips
Una merda, car, brutot i amb un dels llits més incòmodes del viatge. Ara, vam venir perquè era l’únic hotel de la ciutat amb wifi i tele, la qual cosa era imprecindible per veure el mític 2-6 al bernabéu! Si algú hi va que faci un petó a l’alfombra que hi ha al davant de la tele, nosaltres érem allà!

Vang Vieng district guesthouse
Habitació doble amb bany: 50.000 kips
Davant de l’anterior i ni punt de comparació. Habitació gran, ben decorada, neta… i amb bon preu!

VIENTIANE
Santisook guesthouse
Habitació doble amb bany: 93.000 kips
Ala petita habitació 101 vam viure el gol de lo puto crack a l’Stanford Bridge! L’hotel és bastant cutrillo i antic, però amb aire acondicionat (imprescindible a Vientiane!) i tele. Curiosament estava tot ple i no vam trobar res més barat! Ah, té la piscina municipal a tres minuts caminant i és gratis!

PAKSE
Sedone River Guesthouse
Habitació doble amb A/C i sense A/C: 60.000 i 50.000 kips
L’habitació amb aire és bastant cutrilla però és decent. L’atre és molt bàsica, bruteja i fa molta calor…

TAT LO
Siphaseth guesthouse
Habitació doble amb bany i vistes a la cascada: 70.000 kips
Es pot dormir per molt menys al poble o al mateix hotel, pero no estàvem gaire fins, i aquestes habitacions estan molt bé. Tenen terraseta amb vistes al riu, lababo net, teles mosquiteres…

Quant hem gastat?

Dies d’estada: 19 dies
Cost mitjà 2 persones/dia: 372.044,74 kips (tot inclos)
Tipus de canvi: 1€ = 10.500 kips
Cost dels desplaçaments (per persona):
– Dien Bien Phu – Muong Khoa: 36.800 kips – 6 hores
– Muong Khoa – Odomxai: 28.000 kips – 3 hores
– Odomxai – Luang Nham Tha: 32.000 kips – 4 hores
– Luang Nham Tha – Muang Sing: 18.000 kips – 2 hores
– Odomxai – Luang Prabang: 45.000 kips – 6 hores
– Luang Prabang – Vang Vieng: 100.000 kips – 4 hores (en furgo)
– Vientiane – Pakse: 160.000 kips – 1 nit molt llarga

Informació útil dels països Selecciona'n un!