Warning: ob_start(): non-static method sem_google_analytics::track_links() should not be called statically in /home/voltaalm/public_html/wp-content/plugins/sem-google-analytics/sem-google-analytics.php on line 159

Ja hem tornat! Han sigut 5 dies molt intensos, rodejats només d’aigua, natura i sense ni un turista a la vista. Aquests dies ens els hem passat majoritàriament a bord d’un vaixell anomenat Lo Peix. Sí! sí! En català! Va ser una casualitat trobar en Jordi, un català que es va enamorar de l’amazones i s’ha instal·lat a Manaus, on viu al seu barco i es dedica a passejar turistes i a fer exploracions d’aventura per aquestes aigües.

Dissabte a les 9 del matí sortíem del port de Punta Negra per remuntar el Riu Negre, que deu el seu nom al color negre de les seves aigües degut a l’alta acidesa. Això també fa que no hi hagi gaires mosquits, amb lo qual hem estat molt tranquils! :) La primera parada, la vam fer a un antic leprosari, que ha estat deborat pels arbres en només 50 anys! No és d’extranyar que la majoria de “ciutats” de la selva, no tinguin accés per carretera. Un cop feta la visita, vam seguir riu amunt, fins arribar a una petita platja on vam fondejar per tal de passar-hi la nit i sortir amb la canoa a escoltar ocells i admirar els preciosos reflexes del riu negre.

L’endemà la matí, vam matinar (7:30…) per sortir a fer una caminada d’unes 5 horetes per la selva, on en Mario, obrint-se camí amb un matxete, ens va ensenyar les plantes medicinals que utilitza la gent d’aquí per guarir-se (vam veure el remei per la malària, pel reuma, l’origen del vicks baporub, …) i vam poder veure algun que altre animaló…

A la tarda vam visitar un poblat indígena molt pintoresc, on vam poder veure com viuen els indis d’avui en dia i com s’han adaptat a viure a només uns quants kilòmetres d’una capital com és Manaus. El poblat eren 4 cases de fusta, palla i uralita, construïdes al voltant d’un camp de futbol, que fa la funció de plaça, i on hi havia tota la mainada del poble jugant. Moltes dones preparaven el sopar (normalment peixos enormes!) mentre els homes feien petar la xerrada als bancs de la plaça.

Aquella nit, vam dormir uns kilòmetres més amunt, a l’entrada d’un igarapé que vam explorar amb la canoa a la cerca de Jacarés (cocodrils) tot i que només els hi vam poder veure els ulls i no en vam poder capturar cap per veure’ls de més aprop.

Per les àvies Per les àvies

Comentaris (deixa el teu!)

2 Responses to “Navegant pel Rio Negro”

1. Guillem coca-coles on desembre 5th, 2008 2:53 pm

Com molen els reflexos del riu!! Llàstima que no veiéssiu bé cap cocodril per això…

2. Laura on maig 26th, 2009 4:08 pm

Ostres!! Acabo de trobar la vostra web i… evidentment els ulls se me n’han anat a l’amazonia… i quan he vist el barco LO PEIX ja no he pogut evitar deixar-vos el comentari… vam estar 7 dies dalt del barco amb en Mario, en Jordi i la seva famíla, fent una expedició pel rio negro per tal de veure uns peixos que teniem ganes de veure… els discos!
    Sort en el vostre viatge.
    Laura.

Deixa un comentari!

Informació útil dels països Selecciona'n un!