Warning: ob_start(): non-static method sem_google_analytics::track_links() should not be called statically in /home/voltaalm/public_html/wp-content/plugins/sem-google-analytics/sem-google-analytics.php on line 159

Després d’una nit de bus passant per unes carreteres infernals vam arribar a Mandalay, segona capital del país, gran, bruta i polsegosa, però amb el típic encant d’autenticitat que estem trobant a tot el país.

Després de dormir una mica per refer-nos del viatge, vam sortir de l´hotel i ens vam topar amb en Mr Htoo, un home maquíssim però molt humil que ens va oferir ensenyar-nos la ciutat durant tot el dia amb el seu trishaw (bici amb sidecar) per només tres dòlars. Vam acceptar, i ens vam passar tot el dia voltant de pagoda en pagoda, (es sabia tots els trucos per no haver de pagar els 10 dòlars que demana el govern) i a mesura que creixia la confianca parlant amb ell de la seva vida. La veritat és que no ha tingut gaire sort pobre, pare de 4 fills i amb un sou miserable, fa poc un empresari indi l’hi ha robat el negoci de lloguer de bicis que tenia i inclús el nom. Ara tota la seva família depèn dels diners que pot guanyar passejant turistes. Tot i això estem segurs que se’n sortirà perquè és una persona super trempada i amb una empenta i optimisme dignes d’admirar en la seva situació. Evidentment l’hi hem pagat més dels tres dòlars que ens demanava per tot un dia de feina.

Aquest matí hem decidit tornar a quedar amb ell, aquest cop amb el cotxe d’un seu amic, per visitar les rodalies de Madalay, segurament més interessants que la ciutat en sí. Hem estat a Amarapura, on hem visitat el superfotogènic pont U-Bein -un pont de teca de més d’un kilòmetre de llarg i de 200 anys d’antiguitat-, la ciutat de Sagaing, carregada de temples i amb molt bones vistes i també hem fet parada a la pagoda principal de Mandalay, un dels punts més benerats del país on els fidels cobreixen constantment la imatge de buda amb milers de fulles d’or per acumular mèrits de cara a la propera vida. Al vespre encara hem anat a veure un espectacle de titelles tradicionals que era bastant interessant però que tenia un preu desorbitat!

PD – Per qui vagi a Mandalay val la pena quedar amb en Mr. Htoo, no només coneixereu una persona fantàstica sinó que a més ho sap tot de la ciutat i rodalies. Podeu trobar-lo (mr.htoo69(a)gmail.com -no sabem si el mira gaire-) entre la gelateria Nylon i el carrer 26.

Per les àvies Per les àvies

Comentaris (deixa el teu!)

3 Responses to “Explorant Mandalay i roadalies amb en Mr. Htoo”

1. uri on juny 23rd, 2009 2:47 pm

ja ho podeu ben dir… aquest pont és molt fotogènic!
    una passada, si senyor!

2. Carles on juny 24th, 2009 11:41 am

A vegades un es lleva amb el pensament de que la vida es una merda, que som uns desgraciat, que el nostre entorn es injust… Perquè??
    Mireu la vida d’en Mr. HTOO.. estic convençut que cada matí és lleva amb un somriure a la cara i ganes d’afrontar i superar la difícil situació que li ha tocat viure.

Així que dedico un “que graaan que ets!” a Mr. Htoo.

Fins el proper post parella,
    Carles.

3. Mestre on juny 24th, 2009 11:53 am

Gran Mr. Htoo! Bon Sant Joan des de la distància!

Deixa un comentari!

Informació útil dels països Selecciona'n un!